Reizen met een beperking: zo helpen wij

Geplaatst op 6 augustus 2018 10:30

Reizen met een beperking hoeft geen belemmering te zijn om te genieten van een fijne overtocht. We zorgen graag voor wat extra hulp of privacy als je bijvoorbeeld gebruik maakt van een rolstoel of wanneer een drukke omgeving erg belastend voor je is. Onze medewerkers doen er alles aan om het je zo gemakkelijk mogelijk te maken aan boord.

Hieronder vijf tips voor wanneer je reist met een beperking:

1. Liften, hellingen en invalidentoiletten
Autoveerboten ms Friesland en ms Vlieland zijn uitstekend toegankelijk voor mindervaliden, evenals de twee snelboten ms Tiger en ms Koegelwieck. Veerboot Ms Midsland en waddentaxi ms Zeehond zijn dat helaas niet. Maak je gebruik van een rolstoel, dan is het goed om tijdens het boeken (stap 4) te checken met welk schip je reist. Op alle autoveerboten en sneldiensten vind je voor invaliden toegankelijke toiletten.

Onze terminals in Harlingen en op Vlieland en Terschelling zijn gelijkvloers of voorzien van een lift en helling. Ook vind je in alle terminals invalidentoiletten en een rolstoel die je kunt lenen als je slecht ter been bent.

2. Auto mee? Voorrang bij parkeerplek bij de lift
Neem je je auto mee op de veerboot, geef dan bij het autoloket aan dat je een mobiele beperking hebt en/of rolstoelgebruiker bent. Op het autodek proberen onze medewerkers dan zo dicht mogelijk bij de lift een parkeerplek voor je te vinden.

3. Hulphond en /of begeleider gratis mee
Hulphonden mogen gratis mee aan boord. En ook begeleiders mogen gratis meereizen op vertoon van een geldige OV-Begeleiderskaart. Het is wel noodzakelijk dat je begeleider vooraf een betaalde boeking maakt voor de gewenste overtocht. Op de reisdag zelf ontvangt hij/zij het betaalde bedrag retour bij de servicebalie, op vertoon van zijn/haar begeleiderspas.

4. Een plekje in alle rust
Vind je het reizen in een drukke salon om medische redenen erg belastend? Meld dit dan bij de dienstdoende purser aan boord. In overleg kun je gebruik maken van een aparte ruimte aan boord (rustruimte, ziekenboeg).

5. Autipas? Laat hem zien!
Ben je in het bezit van een Autipas? Toon hem gerust, we zijn op de hoogte en helpen je graag zo goed mogelijk.

Heb je andere hulp nodig, bijvoorbeeld met het aan en van boord gaan of met je bagage? Meld het onze medewerkers, we zijn je graag van dienst! Alvast een fijne reis!

Reageer op dit bericht

Wij stellen uw inhoudelijke reactie zeer op prijs. We lezen alle reacties maar kunnen niet garanderen dat op iedere reactie een persoonlijk antwoord volgt. Uw suggesties nemen we vanzelfsprekend mee in onze bedrijfsvoering. Reacties worden niet op dit Blogboek gepubliceerd.

Naam: *

E-mail adres: *

Reactie: