Hoge score punctualiteit 2015

Geplaatst op 25 mei 2016 13:12

Elk jaar verantwoorden we aan onze concessieverlener, de Overheid, het aantal afvaarten dat we hebben gemaakt, hoeveel afvaarten er op tijd vertrokken zijn en hoeveel uitval er was. Dit ter controle van de punctualiteit en daarmee de betrouwbaarheid van onze dienstverlening. Terecht natuurlijk. Want onze passagiers mogen er vanuit gaan dat hun boot op tijd vertrekt.

7.065 afvaarten
In 2015 verzorgden we de overtocht voor ruim 733.000 passagiers van en naar de eilanden Terschelling en Vlieland. Hiervoor werden vorig jaar in totaal 7.065 afvaarten van de snel- en veerdienst ingezet.

Op tijd vertrekken
Met de overheid is afgesproken, dat minimaal 95% van de afvaarten op tijd vertrekt (met minder dan 10 minuten vertraging). In 2015 bedroeg het aantal vertraagde afvaarten op de lijn Vlieland 0,58%. Op de lijn Terschelling was dit 0,75%. Hierbij werden niet meegerekend de afvaarten die uitvielen vanwege overmacht. Onder overmacht verstaan we vertraging als gevolg van buitengewone omstandigheden zoals extreme weersomstandigheden, extreme waterstanden, zware ijsgang en dichtgeslibde vaargeulen.

Trots op resultaat
Met een resultaat van 99,25% afvaarten die op tijd vertrokken op de lijn Terschelling en 99,42% op de lijn Vlieland, scoren we zeer hoog op punctualiteit en betrouwbaarheid. Resultaten waar we trots op zijn en die we dit jaar hopen te evenaren, dan wel te verbeteren.

Paul Melles
Directeur

Koegelwieck en Tiger (Jan Pieter Bos)

Foto: Jan Pieter Bos

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Reageer op dit bericht

Wij stellen uw inhoudelijke reactie zeer op prijs. We lezen alle reacties maar kunnen niet garanderen dat op iedere reactie een persoonlijk antwoord volgt. Uw suggesties nemen we vanzelfsprekend mee in onze bedrijfsvoering. Reacties worden niet op dit Blogboek gepubliceerd.

Naam: *

E-mail adres: *

Reactie: