Betrouwbaarheid voorop

Geplaatst op 9 februari 2011 13:44

Naar aanleiding van ons blogbericht “Wonderlijk” schreef Redmer van der Meer op veerbootinfo.nl onder meer: “Zelf vind ik het argument over de open opbouw niet heel sterk. Rederij Doeksen’s Noord Nederland heeft ook een open opbouw en heeft daar ook geen problemen mee. Bovendien vaart een soortgelijk schip van WDR nu zonder problemen van en naar Borkum voor AG Ems, de Groningerland. Hier is het vaarwater minimaal vergelijkbaar met dat tussen Harlingen en Terschelling.” Onze reactie?

Het voorschip van de Noord Nederland is wel open maar door de speciale hoge verschansing veel minder gevoelig voor overkomend buiswater dan het lage en platte voorschip van de Schleswig-Holstein, het schip dat EVT voornemens is te kopen. Bij windkracht 7 en hoger is onze inschatting dat de Schleswig-Holstein in ons vaargebied heftig zal buizen en door haar lage vrijboord veel water over het voorschip neemt. De zeegang in het oostelijke Duitse waddengebied is tijdens dergelijke omstandigheden veel minder zwaar dan in ons Waddengebied. De Schleswig-Holstein is specifiek ontworpen voor de relatief lichte omstandigheden op de route waar zij vaart. Wij achten het ontwerp van dit schip daarom niet geschikt voor onze veerdienst.

Dat AG EMS een vergelijkbaar schip inzet op Borkum is een keuze die wij niet onderschrijven. Wij moeten een betrouwbare veerdienst bieden die ook tijdens windkracht 9 kan varen.

Reageer op dit bericht

Wij stellen uw inhoudelijke reactie zeer op prijs. We lezen alle reacties maar kunnen niet garanderen dat op iedere reactie een persoonlijk antwoord volgt. Uw suggesties nemen we vanzelfsprekend mee in onze bedrijfsvoering. Reacties worden niet op dit Blogboek gepubliceerd.

Naam: *

E-mail adres: *

Reactie: